Continuing education of teachers and interdisciplinarity
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v7.i9.p198-203Keywords:
Formação ContinuadaAbstract
The present research is directed to the study of bibliographic review on the continuing education of teachers, and interdisciplinary educational practices, seeking to understand the implications of the use of interdisciplinary practices in the classroom. The research is of a qualitative nature, while methodological procedures were carried out a bibliographic research, with different authors that discuss the concept of continuing teacher education and interdisciplinarity.
Downloads
References
COSTA, Nadja Maria de Lima. A Formação Contínua de Professores – novas tendências e novos caminhos. Holos, 2004.
FAZENDA, Ivani Catarina Arantes. Interdisciplinaridade-transdisciplinaridade: Visões culturais e epistemológicas. In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). São Paulo: Cortez, 2008.
GARCIA, Carlos Marcelo. Formação de Professores. Para uma mudança educativa. Coleção Ciência da educação século XXI. Porto Editora, 1999.
JAPIASSU, Hilton. A questão da interdisciplinaridade. Seminário Internacional Sobre Reconstrução Curricular. Porto Alegre, 1994.
JAPIASSU, Hilton. Interdisciplinaridade e patologia do saber. Rio de Janeiro. Imago, 1976.
NÓVOA, A. (coord.). Histórias de vida: perspectiva metodológica. In: NÓVOA, A. (Org.). Vidas de professores. Porto: Porto Editora,1992.
PRADA, Luís Eduardo Alvarado; FREITAS, Thaís Campos. FREITAS, Cinara Aline. Formação continuada de professores: alguns conceitos, interesses, necessidades e propostas. Rev. Diálogo Educ. Curitiba, v. 10, 2010.
THIESEN, Juares da Silva. A interdisciplinaridade como um movimento articulador no processo ensino-aprendizagem. Revista Brasileira de Educação, 2008.
TRINDADE, Diamantino Fernandes. Interdisciplinaridade: Um novo olhar sobre as Ciências. In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). —São Paulo: Cortez, 2008.
Yared, Ivone. O que é interdisciplinaridade? In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). — São Paulo: Cortez, 2008.
COSTA, Nadja Maria de Lima. A Formação Contínua de Professores – novas tendências e novos caminhos. Holos, 2004.
FAZENDA, Ivani Catarina Arantes. Interdisciplinaridade-transdisciplinaridade: Visões culturais e epistemológicas. In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). São Paulo: Cortez, 2008.
GARCIA, Carlos Marcelo. Formação de Professores. Para uma mudança educativa. Coleção Ciência da educação século XXI. Porto Editora, 1999.
JAPIASSU, Hilton. A questão da interdisciplinaridade. Seminário Internacional Sobre Reconstrução Curricular. Porto Alegre, 1994.
JAPIASSU, Hilton. Interdisciplinaridade e patologia do saber. Rio de Janeiro. Imago, 1976.
NÓVOA, A. (coord.). Histórias de vida: perspectiva metodológica. In: NÓVOA, A. (Org.). Vidas de professores. Porto: Porto Editora,1992.
PRADA, Luís Eduardo Alvarado; FREITAS, Thaís Campos. FREITAS, Cinara Aline. Formação continuada de professores: alguns conceitos, interesses, necessidades e propostas. Rev. Diálogo Educ. Curitiba, v. 10, 2010.
THIESEN, Juares da Silva. A interdisciplinaridade como um movimento articulador no processo ensino-aprendizagem. Revista Brasileira de Educação, 2008.
TRINDADE, Diamantino Fernandes. Interdisciplinaridade: Um novo olhar sobre as Ciências. In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). —São Paulo: Cortez, 2008.
Yared, Ivone. O que é interdisciplinaridade? In: O Que é interdisciplinaridade? / Ivani Fazenda (org.). — São Paulo: Cortez, 2008.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.