Promotion of playing the hospitalized child: experience report of nursing academics
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v7.i9.p161-164Keywords:
Child, Hospitalization, PlayAbstract
Hospitalization generates stress, fear and anxiety especially in children as they are still in the process of adapting to the social environment. The implementation of games in the hospital appears as a way to alleviate the negative symptoms generated by stress, but also to improve the hospital stay. Therefore, the objective of this work is to report the experience of nursing students during the interventions of an extension project while playing with hospitalized children. During the period of experience in the interventions, it was possible to observe that although the games seemed simple, they were fundamental for the selected children as they stimulated the imagination and promoted a break in the hospital routine.
Downloads
References
AZEVEDO, Arimatéia. et al. O estresse intra-hospitalar e o aumento da pressão arterial entre acompanhantes de pacientes. Enfermagem Brasil, v 20, n 1, 2021. Disponível em: < https://doi.org/10.33233/eb.v20i1.4232>. Acesso em 17 set. 2022.
BEZERRA, Amanda Marques et al. Fatores Desencadeadores E Amenizadores Da Sobrecarga Materna No Ambiente Hospitalar Durante Internação Infantil. Cogitare Enfermagem [online]. 2021, v. 26 , Out 2021. Disponível em: <https://doi.org/10.5380/ce.v26i0.72634>. ISSN 2176-9133. Acesso em 17 set. 2022.
FERREIRA, Dayse De Oliveira. et al Estratégias De Humanização Da Assistência No Ambiente Hospitalar: Revisão Integrativa. Revista Ciência Plural, [S. l.], v. 7, n. 1, p. 147–163, 2021. DOI: 10.21680/2446-7286.2021v7n1ID23011. Disponível em:
<https://periodicos.ufrn.br/rcp/article/view/23011>. Acesso em: 17 set. 2022.
MENZANI, R. M.; REGUEIRO, E. M. G.; LEIVA, J. de C. Ser Criança Na Classe Hospitalar: A Dimensão Psicológica Na Interface Educação E Saúde. Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM, [S. l.], v. 20, n. 1, p. 106-120, 2017. DOI: 10.25061/2527-2675/ReBraM/2017.v20i1.476. Disponível em: https://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/476. Acesso em 17 set. 2022.
REBESCHINI, Carol. Trauma na infância e transtornos da personalidade na vida adulta: relações e diagnósticos. Revista Saúde e Desenvolvimento Humano. Unisalle editora, Canoas, v. 5, n. 2, 2017. ISSN 2317-8582. Disponível em: <http://dx.doi.org/10.18316/sdh.v5i2.3247 >. Acesso em 17 set. 2022.
RODRIGUES, Abida Amoglia; ALBUUERQUE, Valéria Barroso. O brincar e o cuidar: o olhar da terapia ocupacional sob o comportamento lúdico de crianças em internação prologanda. Rev. Interinstitutional Brazilian Journal of Occupational Therapy. Rio de Janeiro, v.4, pag 27-42, 2020. Disponível em: <https://periodicos.ufrn.br/rcp/article/view/23011/13726>. Acesso em 18 set. 2022.
SILVA, Lenise Dutra da. et al. O brincar no enfrentamento do processo de hospitalização. Disciplinarum Scientia. Série: Ciências da Saúde, Santa Maria, v. 19, n. 2, p. 291-300, 2018. ISSN 2177-3335. Acesso em 21 set. 2022.
VIEIRA, Sofia Régis; CAZEIRO, Ana Paula Martins. Análise de jogos e brincadeiras para o contexto hospitalar/ Analysis of games and play activities for the hospital context. Revista Interinstitucional Brasileira de Terapia Ocupacional - REVISBRATO, v 1(2), p 127-148. Disponível em: <https://doi.org/10.47222/2526-3544.rbto4639> Acesso em 18 set. 2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.