Ethnic-racial diversity and the physical education curriculum
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v6.i8.p34-36Keywords:
Ethnic-racial education, Physical education, CurriculumAbstract
The article discusses ethnic-racial diversity and the Physical Education curriculum. The aim is to discuss the importance of analyzing, knowing about Ethnic-racial issues, thinking about this relationship from the African and indigenous peoples in the curriculum of Physical Education at School. To trace this discussion, we started from the bibliographic method, the work reveals a need to deepen the theme, as it is essential to seek the construction of a differentiated curriculum within quilombola and indigenous communities.
Downloads
References
BRANDOLIN, Fábio; KOSLINSKI, Mariane Campelo; SOARES, Antonio Jorge Gonçalves. A percepção dos alunos sobre a educação física no ensino médio. Revista da Educação Física/UEM, v. 26, p. 601-610, 2015.
CARVALHO, Sebastião Carlos Santos. O impacto das ações afirmativas na estética e na imagem corporal de jovens negros e negras da UNEB, Campus Guanambi. Tese de Doutorado Universidade Federal de Minas Gerais-UFMG, Belo Horizonte, 2021.
FANTINATO, Tania Mara. Formação docente para a diversidade. IESDE BRASIL S/A. Curitiba, 2014.
FREIRE, Paulo. Educação “bancária” e educação libertadora: Introdução à psicologia escolar, v. 3, p. 61-78, 1997.
MOREIRA, Antonio Flávio; DA SILVA, Tomaz Tadeo. Currículo, cultura e sociedade. Cortez Editora, 1994.
NEIRA, Marcos Garcia. O currículo cultural da educação física em ação: uma perspectiva dos seus autores. Tese de Doutorado Universidade de São Paulo, 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.