Portuguese Language classes in indigenous school
What is the role of teaching materials?
Abstract
In this article we propose to discuss the role of didactic materials in Indigenous School Education, in the Pataxó context. For this, we bring a brief theoretical discussion, in which we present the purposes of the materials and the textbook. In order to illustrate this theoretical discussion, we bring an analytical study, which consists of interviews with the coordinator and three Pataxó teachers. The interviewees work in the Final Years of Elementary School of the Pataxó Coroa Vermelha Indigenous School, our object of study. The interpretative-analytical procedure of the statements obtained by the interviews is guided by the theoretical-methodological proposition of the so-called Dialogical Discourse Analysis, of Bakhtinian orientation.
Keywords: Indigenous School Education; Teaching materials; Textbook.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.