Herbs in patuás
Practices Education for Ethnic-Racial Relations for equity in Youth and Adult Education
Abstract
This thought gets shape with the purpose of analyzing what I consider art teaching practice for Ethnic-Racial Relations to Youth and Adult Education (EJA), based on the structuring Afro-Brazilian civilizing concepts or values for a proposition of an equitable education. Examining the public, subject, principles and purposes in and for the practices which I promote in the school place, in this modality, the search for better performance and resistance strategies take place. To put myself in this school educational practices area and to remain honest and aware of what mobilizes me for / with its audience is to re-elaborate myself as a person and professional to continue strengthened and, above all, engaged. EJA, due to its predominantly black and poor public, is the least favored segment in the teaching unit. It underlines the fundamental subterfuge of the mandatory nature of a law to promote the teaching of historical and cultural references of the majority of the Brazilian population. I share the path that I followed and which I believe to be honest.
Keywords: Ethnic-Racial Relations; Youth and Adult Education; Art-education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.