Ethnoprintgraphy in Education
The concept of childhood and the role of photography in documentary born in brotherhoods
Abstract
The article presents a reflection on the photographic activism of film director and photographer Zana Briski from the documentary Born in Bordels, directed by her and Ross Kauffman - 2004. The text discusses and analyzes the activist participation of the referred photographer, seeking to understand how her participation contributes to the social life of the children with whom she lives during the development of her research. The article is the result of online research developed in the research group Ciberxirè, and brings ethnoprinting as a methodological proposal for research in education. The analysis highlights their sensitivity, participation and intervention in the daily lives of children and their contribution to the process of registering images for cinema. A discussion is proposed based on the concepts of childhood, daily life and photographic activism in a perspective of the pedagogy of the gaze.
Keywords: education; photography; activism; daily.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.