Ethnomathematics as a way for mobilizing knowledge in the mathematics curriculum
Abstract
This article, as part of the Course Conclusion Work to be defended in the Mathematics Degree, at the State University of Bahia - UNEB / Campus X, aims to present discussions of how Ethnomathematics is born within curricular theories and the possibility of building a Mathematics curriculum in a sociocultural perspective. Ethnomathematics, combined with a critical educational perspective, is presented as a possibility for guiding the curricula of Mathematics, in an attempt to make it more consistent with the needs found in the classroom. It also presents the search for a Mathematical Education that recognizes its capacity to intervene in the power relations of society, in the construction and recognition of the individual's identity, as well as, of the socio-cultural relations present in the process of educating, aiming at a Mathematical education transformative and meaningful.
Key words: Ethnomathematics; Mathematical Education; curriculum.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.