The impact of extracurricular activities on student development
Abstract
The university is an institutional model that promotes diverse experiences for students, among them, the extracurricular activities, which are responsible for about 70% (seventy percent) of formation. This study was prepared to raise the main interests and perceptions of undergraduate students by extracurricular experiences, analysing the importance of these activities in their development. For that realization, eight students from the Psychology and Pedagogy courses were interviewed, following a qualitative approach. With that, it was possible to build new perceptions about student interests in extracurricular activities, how they are associated to the learning of new content and an ease in understanding them. Other factors are also related, like the interaction between peers, the development of critical thinking and personal and professional formation, these activities being relevant to the formation of students.
Keywords: Extracurricular activities; University culture; Higher education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.