Experience report in the observation internship in non-formal space in the graduation in physical education
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v8.i10p132-137Keywords:
Physical Education, Non-formal internship, Teacher training, SwimmingAbstract
The pedagogical action component in Physical Education II (Stage II) in the Degree in Physical Education II, Campus XII, Guanambi-Bahia. The space observed was a private swimming and water gym in Guanambi-Bahia. We also carry out the Characterization of the study of activities, such as the developed space. We consider that we also report new experiences in this professional area, aiming at the improvement of performance. In addition, from observation to intervention becomes a necessary and necessary practice in the formation of a good Physical Education teacher, since the theoretical knowledge of the classroom does not subsidize the pedagogical practices in the reality of the work environment.
Downloads
References
BRASIL. Conselho Nacional de Educação. Resolução CNE/CP nº 01, de 18 de fevereiro de 2002: Institui as diretrizes curriculares nacionais para a formação de professores da educação básica, em nível superior, curso de licenciatura, de graduação plena. Brasília, DF, 2002.
BRASIL. Lei Nº 6.494, de 07 de dezembro de 1977: dispõe sobre os estágios de estudantes de estabelecimentos de ensino superior, de ensino profissionalizante do 2o. Grau e Supletivo e dá outras providências. Brasília, DF, 1977.
FARIA JUNIOR, A. G.; CORREA, E. S.; BRESSANE, R. S. Prática de ensino em Educação Física: estágio supervisionado. Editora Guanabara. Rio de Janeiro, 1987.
GALLAHUE, D. L.; OZMUN, J. C.; GOODWAY, J. D. Compreendendo o desenvolvimento motor-: bebês, crianças, adolescentes e adultos. AMGH Editora, 2013.
HARRIS, P. L. Criança e emoção: o desenvolvimento da compreensão psicológica. São Paulo: Martins Fontes, 1996.
LUDKE, M.; ANDRÉ, M. E. D. A. Pesquisa em educação: abordagens qualitativas. 2ª edição. Rio de Janeiro: E.P.U., 2014.
OLIVEIRA, L. R.; ROCHA, C. C. M.; MENDES JUNIOR, F. A.; MENEZES, A. O. Importância da Natação para o Desenvolvimento da Criança e Seus Benefícios. Revista @rgumentam. Faculdade Sudamérica. Volume, p. 111-130, 2013.
PELOZO, R. C. B. Prática de ensino e estágio supervisionado enquanto mediação entre ensino, pesquisa e extensão. Revista Científica Eletrônica de Pedagogia. Garça – SP, v.5, n. 10, 2007. Disponível em: https://docplayer.com.br/7820814-Pratica-de-ensino-e-o-estagio-supervisionado-enquanto-mediacao-entre-ensino-pesquisa-e-extensao.html Acesso em: 07 de abril de 2022.
PIMENTA, S. G.; LIMA, M. S. L. Estágio e docência: diferentes concepções. Revista Poíesis -Volume 3, Números 3 e 4, pp.5-24, 2005/2006. Disponível em: https://doi.org/10.5216/rpp.v3i3e4.10542 Acesso em: 07 de abril de 2022.
SOUZA, J. C. A.; BONELA, L. A.; PAULA, A. H. A importância do estágio supervisionado na formação do profissional de Educação Física: uma visão docente e discente. MOVIMENTUM - Revista Digital de Educação Física, Ipatinga: Unileste-MG, v.2, n.2. 2007.
VERARDI, C. E. L.; MARCO, A. Iniciação esportiva: A Influência de Pais Professores e Técnicos. Revista Eletrônica da Escola de Educação Física e Desporto, UFRJ, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.