Sport, education and extension: reports in experience do project olímpia
DOI:
https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v8.i10.p63-67Keywords:
Sport Pedagogy, Education in values, Professional qualificationAbstract
This experience report aims to describe the experience, learning and contributions of the extension project Olímpia: sport, education and culture, developed at the University of the State of Bahia (UNEB) - Campus XII. In this project, which is still in effect, the objective is to promote education in values through sports practice and to provide opportunities for Physical Education students to develop pedagogical practice. In order to achieve the expected results, we had some phases: reading and discussion of texts, search for partner schools, planning, workshops and execution of classes. Therefore, we emphasize that the project has been relevant both academically for the monitoring students, and for the formation in values of the participating students.
Downloads
References
DARIDO, S. C.; OLIVEIRA, A. B. de. Procedimentos metodológicos para o Programa Segundo Tempo. In A. B. de Oliveira e G. Perim. (Orgs.) Fundamentos Pedagógicos do Programa Segundo Tempo: da reflexão à prática (pp. 207-236). Maringá: Eduem, 2009.
FUTADA, F. M. Educação Olímpica: Conceito e modelos. In K. Rubio (Org.). Educação Olímpica e responsabilidade social (pp. 149-168). São Paulo: Casa do Psicólogo, 2007.
GRECO, P. J.; SILVA, S. A.; SANTOS, L. R. Organização e Desenvolvimento Pedagógico do Esporte no Programa Segundo Tempo. In A. B. de Oliveira e G. Perim. (Orgs.) Fundamentos Pedagógicos do Programa Segundo Tempo: da reflexão à prática (pp. 163-206). Maringá: Eduem, 2009.
MELO, J. P.; DIAS, J. C. N. S. N. Fundamentos do Programa Segundo Tempo: Entrelaçamento do Esporte, do Desenvolvimento Humano, da Cultura e da Educação. In: A. B. de Oliveira e G. Perim. (Orgs.) Fundamentos Pedagógicos do Programa Segundo Tempo: da reflexão à prática (pp. 17-43). Maringá: Eduem, 2009.
NAUL, R.; BINDER, D.; RYCHTECKY, A.; CULPAN, I. (Eds.). Olympic Education: An international review. London:Taylor & Francis, 2017.
OLIVEIRA, A. B. de; PERIM, G. (Orgs.). Fundamentos Pedagógicos do Programa Segundo Tempo: da reflexão à prática. Maringá: Eduem, 2009.
PALMA, M. S.; VALENTINI, N. C.; PETERSEN, R.; UGRINOWITSCH, H. Estilos de Ensino e Aprendizagem Motora: Implicações para a Prática. In A. B. de Oliveira e G. Perim. (Orgs.) Fundamentos Pedagógicos do Programa Segundo Tempo: da reflexão à prática (pp. 89-113). Maringá: Eduem, 2009.
PRIETO, J. L., CARO, L. C., DELGADO, F. H., PRECIADO, V. G. Efectos de un programa de juego limpio en los factores personales de la deportividad de jugadores de fútbol alevín en Cádiz. Cultura_Ciencia_Deporte, 10 (29), 113-124, 2015.
RUBIO, K. Educação Olímpica e responsabilidade social. São Paulo: Casa do Psicólogo, 2007.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.